Slut på semestern!

Godmorgon!

Igår kom vi hem från Finland. Det var en rätt jobbig resa som väntade oss när vi lämnade Vasa. Först en ca 5 timmar bilfärd ner till Åbo, sedan vänta där i ca 2 timmar. Sedan båturen på 12 timmar. Vi tog kvällsfärjan över till Stockholm och det gick knappt och sova eftersom båten vibrerade så pass mycket att man låg och hoppa i sängen. Riktig jobbig natt med andra ord.

I Finland har vi bara tagit det lugnt. Har blivit en hel del bullar och fika eftersom Ns släkt bor där och alla ska hälsas på. Hann även med lite shopping och en del sightseeing. Mysvecka helt enkelt. ^^

Nu väntar snart jobb.... och hösten är så gott som redan här.... Uhuhuu. Hur ska jag överleva?

Hemma, en stund iaf!

Godkvällens!

Nu har vi landat på svensk mark igen. Känns både skönt men också tråkigt. Älskar ju värme och sol, när vi landade här var det grått och ganska kallt. Buhuu. Just nu håller vi på och packar upp våra väskor, för att sedan packa ner nytt och fräscht. I natt (kl 04) åker vi nämligen till Finland med Ns föräldrar. Myset! Kommer hem igen den 30e augusti.

Kommer nog inte kunna blogga någonting, huset vi ska bo i ligger ute i vischan. Blir en riktigt lugn vecka med andra ord. Men sådana veckor behövs också! ^^

Här kommer lite mer Spanien bilder, från igårkväll. :*:*:*

Spain!

Beställde en sallad igår, och hoppades på en vanlig hedlig sallad. Så kommer denna ut. (Bestod endast utav tomat, mozarellaost och basilika!) Haha. Men god var den väl iaf... ^^

Ns tonfisksushi. ^^

<3<3<3

Tog en lång och mysig promenad längs hamnen.

Ses om ca 1 vecka igen!
Ha det så bra! :*:*:*

Palma, Mallorca dag 6 & 7

Halloj!

Gårdagen spenderades mestadels på rummet. Solade lite på balkongen, var dock 40 grader så det var rätt tungt. Senare på kvällen åt vi på restaurangen som finns på hotellet och sedan gav vi oss ut och drack varsin drink. ^^

Idag har vi varit iväg till stranden för sol och bad! Ca 40 grader idag också, men det funkade ändå eftersom vi kunde doppa oss i havet, plus att det blåste lite idag, det gjorde det inte igår. Uuh

Nu ska vi slappa ett tag, senare bär det av till en restaurang nere vid hamnen. Myset!

Kan inte fatta att det redan gått en vecka! Imorgon åker vi hem! :( Buhuuu

Så här såg jag ut igår, taget med iphone dock. Bää

Hot hot hot!

Hoppas ni har en fin söndag! :*:*:*

Palma, Mallorca dag 5

Godkväll!

Idag har vi vart på en guidad tur till östkusten, till staden Porto Cristo och till Drakgrottorna (droppstensgrottorna).

Grottorna var rätt häftiga att se, synd bara att man inte fick fota därinne. Men Tura lyckades få några bilder i alla fall. ;) Längst ner i grottan bjöds det på klassisk livemusik på den lilla sjön som fanns därnere. Mysigt! Annars har vi varit nere på stan och shoppat lite. Jag älskar verkligen att shoppa i Spanien, allt finns i min storlek, och till och med mindre storlekar än så! ^^

Nu ska vi lägga oss tillrätta i sängen och kolla på film. Dagen började tidigt imorse så nu är vi helt slut! Natti Natten :*:*:*

Mig och Bunny vid Porto Cristos strand. :*

Så här grottorna ut, droppstensliknande skulpturer från både tak och mark.

Fina landsbygder fick vi se på vägen dit och hem. ^^

Vi stannade på ett fik utanför Porto Cristo, där det fanns en liten dinosauriepark med stendinosaurier i riktiga storlekar. Häftigt!

Palma, Mallorca dag 3 & 4

Igår kväll vandrade jag och N ner till hamnen och satte oss på en fin restaurang och intog lite mat och drinkar. Därefter hamnade vi på Hard Rock Café. Myset pyset. ^^

Idag började vi dagen med att sola och bada i poolen. Runt lunchtid vandrade vi ända bort till shoppingcentret Porto Pi som ligger på andra sidan av hamnen... Vi vandrade i stekande värme, ca 35 grader... Det var rätt jobbigt, och det tog oss säkert 30 min att gå... Där kikade vi omkring i olika affärer, jag hittade dock ingenting. Bää. Men min baby hittade ett par skor och ett par shorts, så vi vandrade inte förgäves trots allt. ;) Sedan tog vi taxi hem, mihihi.

Vi har legat helt döda i sängen sedan vi kom hem (runt 17.30). Snart ska vi beställa roomservice och sedan kika på film. Ikväll blir det alltså en riktigt slapp kväll med film och massa gott. ^^

Lite fördricka innan restaurangbesöket. ^^

Baby tog Sushi.

Själv tog jag min absoluta favorit, tonfiskmacka. :)

Svettig påväg hem efter en trevlig kväll. ^^

Poolhäng tidigare idag. ^^

Fin utsikt över hamnen.

Palma, Mallorca dag 3

Haalloo!

Idag for vi iväg till stranden för sol och bad. <3 Hann även med att kika på katedralen som finns här. Just nu sitter vi och tar det lugnt på rummet med lite gott. Snart ska vi fixa oss och sedan gå ut och ta en drink eller två. Myspyset!

Dagen i bilder;

<3<3<3

Mitt hjärta!

Katedralen.

Tog en matpause påvägen hem. Passade då på att skicka ett litet vykort till mitt mamma! :)

Palma, Mallorca dag 2

Godkvällens!

Just nu ligger jag och baby helt utmattade efter dagens sightseeing! Vi bestämde oss imorse att gå och kika runt i området och gå och shoppa lite. Vi har nog gått flera mil idag! Vi bor rätt nära en mysig hamn, och här finns även massor med små mysiga gator. ^^ Annars har vi strålande sol och cirka 32-35 grader! ;)

Efter vår långa sightseeing vandrade vi ner till poolen och låg där och stekte lite. <3

Nu ska vi snart beställa upp mat på rummet. Efter det blir det kortspel ute på balkongen med något gott att dricka. Yummie!

Hoppas ni har det bra i Sverige! :*:*:*

Palma, Mallorca dag 1

Hej håå!

Igår vid klockan 00.30 kom vi äntligen fram till Mallorca och till vårat hotell. Hotellet är verkligen supernice! ^^ Vi har även en balkong där solen skiner hela dagen lång! :)

Vi har spotlights i badrummet som ändrar färg. Supermysigt då det syns in till sovrummet också. ^^

:*:*:*

Spanien!

Yees, ikväll bär det äntligen av till Mallorca, Spanien!! Kommer blogga så fort tillfälle ges. ^^

Sol & Bad i massor! <3

Ha det så bra i kalla Sverige! ;)

:*:*:*

Nyklippt!

Idag har jag klippt av mig mitt långa hår! Känns riktigt ovanligt, med samtidigt väldigt fräscht. ^^ Så här blev resultatet (hade midjelångt hår innan ungefär). Håret är lite längre fram och kortare baktill.

Idag har jag fått mycket annat gjort också. Har bla fixat med biljetter, hämtat resväskan pappa lånade förut, köpt nytt smink, hämtat min brors Ipad, köpt vätskeersättning, öronpluggar osv. Nu är det endast 6 dagar kvar till Mallorcaresan!! Och bara 3 dagar kvar till 3 veckors efterlängtade semester!! Me soo happy! :D