Shopping!

Igår mötte jag upp Caroline på stan för lite lunch, blev Spicy hot. Mumsii! Sedan blev det lite shopping. Jag har egentligen lovat mig själv att inte shoppa förrän i Hong Kong, det gick ju sådär. :) Senare mötte jag även upp Matilda och hjälpte henne med att shoppa nytt. Fun time!

Ny söt topp och ett par lårhöga stövlar. ^^

Fick även en sen liten födelsedags present av Caroline också. ihihi :*:*

Kräftskiva

I lördags kom Madeleine och Johan förbi oss en sväng innan vi for iväg på kräftskiva/grillning. Efter lite fix så åkte vi taxi ut till Hökåsen. Blev en mysig kväll med Madeleine fis och min fina N. :* När klockan närmade sig 23 så ringde vi taxi och for ner till BMB. Där blev det dans! Efter en stund vandrade jag och N till Subway för en nattmacka och sedan åkte vi hem. :)

Var rätt dålig på att ta bilder, men några tog jag allt. :)

Madeleine och mig. ^^

Kaka och fisan

Johan, Madeleine och Tobbee.

Tobbe, Daniel, mig och min fina N. <3

Snodde lite bilder från Madeleine också. ihihi

Happy mee. ^^

Världens finaste!

Jag har verkligen världens finaste pojkvän! När jag kom hem från jobbet alldeles nyss så stod detta på köksbordet:

Blommor, min favorit choklad och en liten lapp. ihihih :*:*:*:*:*

<3<3<3<3

Godmorgoon!

Godmorgon!

Härlig sommardag idag! :D Säkert den sista för det här året, så idag måste vi njuta! ihihi. Snart bär det av till jobbet i några timmar, och sedan ikväll blir det kräftskiva/grillning hemma hos Ns vänner. Mys!

Igår efter jobbet hämtade N upp mig så åkte vi hem till Däni och Timmie en sväng. Dom hade en rolig sak att berätta, och det firades med smörgåstårta och en god pastasallad till mig. ihih. Efter fick vi en mumsig smoothie också, tack tack! Där kollade vi också på bilder från när Timmies föräldrar från Filippinerna var på besök, och när dom var i Paris. ^^ Även lite planering inför vår resa tillsammans hann vi med. Längtaaar!

Timmie och mig från Nyår. ^^

Nu ska jag sätta lite fart.
Ha en fin lördag alla! :*:*:*

FFVII - Crisis Core

Riktigt superbra! Gud vad jag har längtat efter att få spela det. Nu är jag helt såld! ;)

Crisis Core är en prolog till FFVII och utspelar sig sju år före händelserna i FFVII. Det är riktigt kul att man möter Cloud, Aeris och Sephiroth och får veta mer av handlingen och karaktärernas bakgrund. Ett spel som måste spelas för er som gillar FFVII! :) Finns dock bara till PSP vad jag vet. Uuh

30års fest!

Hej hej!

Igår var jag och Nicklas på hans vän Andrés 30 års fest. Där bjöds det på mat och dryck. Senare på kvällen kom även Coverbandet Vi3 och spelade. Superfun!

Junior och mig. =)

Kaski och Tobbeee

Födelsedagsbarnet öppnar paket. ^^

Min fina! <3

Hemsidefix!

God kvällens!

Just nu sitter jag hos bror och fixar och donar med min och Ns hemsida Pickupmypoop. N vet inte om att vi fixar, han kommer bli så glad! <3 Har även startat ett nytt projekt på sidan om. ihih. Om det går som jag vill så kommer det bli awesome! :D

Sjukt trött!

Hej små pinglor!

Just nu sitter jag här ensam i soffan helt död, orkar knappt röra mig. Har jobbat morgonpass nu ihelgen och det tar på mig ganska hårt. Uuh. Skönt att det är över nu i alla fall! ^^

Igår var Madeleine och Matilda här och åt tacos. Sedan kikade vi på en rätt underhållande film, "Something Borrowed". :) Mys!

Saknar min fina N som är i Finland och fiskar. :*:*:*

Mihih

Hong Kong Bokat!!

Godkväll!

Nu har vi precis bokat flyg till Hong Kong! Vi kommer åka 19e november och vara borta en vecka. Gud vad jag längtar! Det blir jag, Nicklas och hans syster som åker. I'm so excited!! :D Nu ska jag kika runt lite på hotell. ^^

Varje kväll runt 20 tiden kan man beskåda detta. Kommer bli riktigt häftigt!

Vi kommer även besöka Macau som är Kinas Las Vegas. Kommer bli grymt!

Kamouflerad bläckfisk - Malta

När N försökte ta kort på en liten fisk så fanns det något annat på botten. ^^ Fisken hann ur bilden, men vi fick något mycket bättre på bild. Coolt!

Skogens Guld

Svampplockning idag, hittade en del. Nu blir det mys med svampmacka och film. :)

Hemma!

Hej hå!

Resan hem gick väldigt bra. Ingen turbulens och både starten och landningen var ovanligt bra. Dock så landade vi 23.30, sedan hade vi en 2,5 timmars bilresa ut till Skultuna för att hämta min bil, och sedan hem till Nicklas. Så vid 03.00 var vi hemma.. och kl 09 började jag att jobba... Kändes mindre kul. Men det gick bra att jobba, var lite övertrött och fnissig bara. ^^

Nu ska jag och N mysa ner oss i soffan och kika på film. Borta bra men hemma bäst! ;)

<3<3<3

Dag 7 - Malta

Hej hopp!

Igår åkte jag och N till Maltas största shoppingcenter The Point för att kika lite. N hittade en T-shirt och jag hittade som vanligt ingenting. Modet här känns lite annorlunda, lite gammaldags nästan. Tråkigt! Men det var mysigt att strosa omkring i området.

På kvällen vandrade vi iväg till en restaurang för att äta. För mig blev det pizza, som jag förövrigt ätit hela veckan nästan. :S För N blev det en Marinara som han tyckte var supergod! Efterrätten blev en choc – a – holic som är den godaste efterätt jag smakat! Mumsii

Nu har vi precis ätit frukost och ska checka ut från hotellet. Snart ska vi lägga oss i solen ett tag innan det bär av till flygplatsen.

Hörs när jag kommit hem!
:*:*:*:*

Sliema

^^

Brandy Alexander och Shandy ölen. =)

Vår mat. ^^

Supergod efterätt!

Dag 6 - Malta

Godkväller!

Riktigt varmt och skönt har vi det här. Inte en enda dålig dag har vi haft, ca 35 grader varje dag och inte ett moln! Wiie. Idag har vi som igår, snorklat. Jag börjar få kläm på det nu, så nu är det riktigt roligt faktiskt! Vi har även hunnit med att kika lite i små affärer och köpt souvenirer i Bugibba.

Imorgon bär det av till Maltas största shopping center The Point. Förhoppningsvis hittar jag något där. Nicklas har redan funnit väldigt fina jeans shorts och T-shirt. ^^ Sedan blir det nog mer snorkling om jag får bestämma. ;) ihih

Ser ni fisken? ^^

En sjöborre av något slag tittar fram. ^^

<3<3<3

Dag 5 Malta – Snorkling

Idag har jag och N snorklat. Det var första gången jag snorklade. :) Vi skulle ha snorklat i Thailand men det blev aldrig av. Men nu så har jag gjort det! Var lite läskigt att se så klart under vattnet, kändes som en helt annan värld. Kul! :)

Annars så har vi bara legat i solen och ätit gott. ihihi. Snart blir det att ligga på rummet och äta godis och kika film. Myset!

Hoppas ni får en fin lördag. :*:*:*

Stranden. ^^

Dag Fyra – The Blue Lagoon

Godkväller!

Idag åkte jag och N ut på ett litet äventyr till The Blue Lagoon som ligger på Maltas andra ö Comino. Där är vattnet verkligen super blått och fint! Vi tog en guidad tur så vi fick se lite mer av Malta på vägen dit. Kanske inte den roligaste touren, men det var kul att se The Blue Lagoon.

Nu ikväll har vi precis varit och ätit på restaurang och tagit oss varsin drink/öl. Mys! Snart blir det godis och ut på balkongen för lite kortspel. Skönt att bara finnas!

Hoppas ni har det bra där hemma! :*:*:*

Vår lilla båt. ^^

Fint blått vatten!

Elefantberget. ^^

Massor med folk var det där. Uuh.

Food!

Öl och Pina Colada ^^

Nu ikväll. :)

Malta Dag 3 – Valletta

Hellluu!

Gårdagen spenderades i huvudstaden Valletta. Hela staden ser gammaldags ut med mysiga små gränder. Där blev det matbit, lite shopping för Nicklas och sightseeing. Mys med min fina.

För bara någon månad sedan bytte de ut sina gula gammaldagsa bussar till moderna. Surt! Jag som ville åka. :(

Ensam blondin på gatan. ^^

Mitt hjärta. <3

Mysiga små gator.

mihihi

:*:*:*

Malta Dag 2

Hej hej!

Flygresan igår gick bra, tog ju endast 3,5 timmar att flyga så det var riktigt skönt. När vi kom fram till hotellet checkade vi in och slängde av alla grejer och gick till närmaste restaurang för att få i oss lite mat. Sedan blev det film och sovtajm.

Idag är det strålande sol, ca 35-36 grader minst, helt sjuk värme. Riktigt härligt är det ändå! :) Efter frukosten gick vi till poolen för att sola och bada. Efter det har vi varit på sightseeing häromkring området. Det är väldigt mycket klippor här och växtligheten är verkligen ökenaktig. Hur som så känns den här ön väldigt bra och rätt billigt är det också! ^^

Imorgon bär det av till huvudstaden Valletta för sightseeing och shopping, efter solning och badning såklart! ;)

Hoppas ni har det soligt i Sverige också! :*:*:*

Hej då Sverige!

Snart åker jag och N till mor. Där ska jag bland annat sy upp en klänning innan vi åker. ^^ Kommer självklart blogga från Malta. :) Snart blir det 35 graders sol och baad! Wiiie!

See you!

Packa inför Malta

Godkvällens!

Idag har jag och Nicklas flängt runt lite här och var. Har fixat lite grejer inför resan. Har också varit på jakt efter Final Fantasy - Crises Core. Har lånat ett rosa PSP av en jobbarkompis som jag ska ha på flyget. Dock så finns det knappt några PSP-spel kvar att köpa. Vi hittade i alla fall två andra spel att sysselsätta oss med istället. (GTA och Loco Roco) Ska även lägga över lite filmer som vi kan kika på. ihih. Sedan har vi checkat in online och växlat pengar. ^^

Nu ska jag packa! Svår uppgift för mig då jag vill ha med allt i min garderob, bara utifall liksom ;)

Imorgon vid 12.30 skjutsar mamma oss till Skavsta flygplats. Sedan lyfter vi 15.30! Skönt med endast 3,5h flyg! :D

Riktigt söt PSP. Vill också ha en sån!! ^^

Hard Rock Café, Göteborg!

På kvällen efter Liseberg blev det förfest på hotellrummet. Vid 01 gick vi ner på stan och kollade runt lite vad som fanns. Vi hade dock ingen som helst koll på vart man skulle gå! Vi snubblade in på Hard Rock Café och blev kvar där till kvällens slut, ca 03.30. Sedan fyllekäk och därefter sovtajm! Rolig kväll med bra sällskap! :) Mer äventyr måste vi göra! ihihi

Bror och Nathalie. ^^

Jag och Matilda myser. ^^

Jag och älsklingen hade skooj! Haha ^^

Sedan blev det dans i massor till gamla godingar! Wiiie

Nattkäk på MAX. ;)

Dagen efter blev det Sightseeing/Shopping. Efter att ha först varit uppe i 22h, sedan sovit någon enstaka timme så var man riktigt sliten denna dag. ihihi, men det var det värt! :)

Nathalie och jag är riktiga pose tjejor. Hahah.

Vila i gräset lite. Alla hade ont lite här och var efter gårdagsnatten.

Riktigt mysig stad!

Gott fika på ett litet café. Strax efter började vi den 4,5h långa färden hem. ^^

Tack för en jätte trevlig helg Matilda, Dennis, Nathalie och Nicklas! :*:*:*

Liseberg

Hej och godmorgon!

I lördags bilade vi till Göteborg och besökte Liseberg. Där bjöds det på härligt väder och mycket folk! Trevligt var det att åka ut på ett litet äventyr! ^^

Delar upp Liseberg och utgången i två olika blogginlägg, känns som att det kommer bli vääldigt mycket bilder på ett och samma inlägg annars. ihih

Göteborg bjöd på riktigt härligt väder!

Påväg till Liseberg ^^

Åkte "Kållerado", vattenfors. =)

Vilket resulterade i att vi blev ganska blöta! ihihi

Kikade på Sammys Äventyr i 3D biografen. ^^

Åka åka :)

Blev kvar i ca 6h. Hade behövt mer tid.. Vi tog bilresan, Liseberg och utgången på en och samma kväll. Snacka om att man var riktigt trött dagen efter!

Bloggar om utgången om en stund, eller ikväll. ihihi