Thailand dag 7, 8 & 9

Godkvällens!

Torsdagen spenderades nästan endast vid poolen, på kvällen åt vi på en väldigt fin restaurang uppe på ett berg eftersom jag och min baby firat 2 år tillsammans. <3 Därefter blev det hem till hotellrummet och packa inför för vår resa till Krabi. ^^

Till Ao Nang valde vi att ta båt och buss, väldigt billigt (ca 125kr) men också ganska drygt. En taxi kom och hämtade upp oss 06.00 på morgonen, därfter blev det båt och sedan en rätt lång bussresa till Ao Nang. Vi kom till vårt hotell ca 15.30. Därefter blev det dusch, middag och en promenad längs marknaden.

Idag har vi tagit en båttur till stranden Railey Beach. Där har vi solat och badat så gott som hela dagen! Myset i solen! <3

Såg även att det varit bombdåd i södra Thailand, så för er som kanske är lite oroliga så kan jag berätta att vi inte kommer besöka södra delen något, Krabi är det södraste vi kommer att befinna oss. ^^

Nu har vi precis kommit hem från en reggae pub, supermysig! Nu blir det hopp i säng!
Hoppas ni får en fin lördagskväll, klockan närmar sig 02 här.
:*:*:*

Gruppbild på Koh Samui.

Baby på restaurangen. <3

Glömde helt bort att ta bild på varmrätten, efterätten var tydligen viktigare. ^^

Hotellrummet just nu i Krabi :)

Matilda och mig påväg till Railey Beach!

Vilda apor springer omkring där ^^

Alla vi fyra tog en varsin fotskrubb på stranden. Så nu har vi bebislena fötter! ^^

Beställa fruitshake och majskolv, mumsiii!

Vi ikväll! ^^

På puben fanns ett väldigt bra liveband som sjung hela kvällen!

Där bjöds det även på en del eldshower! =)

Natti natten! :*

Thailand dag 5 & 6

I tisdags var vi på en guidad tur ute i djungeln. Där fick vi bland annat ta kort med tigrar, rida elefanter, se en elefantshow och se en krokodilshow. Vi var även med om den galnaste bilfärden någonsin! För att komma till en del ställen fick vi åka en safaribil ute bland bergen. Det var verkligen 70 grader vinkel på bilen ibland för att den skulle ta sig upp för alla berg. Superläskigt samtidigt som man inte kunde sluta skratta. Riktigt slingriga och guppiga vägar, alla överlevde tur nog. ;)

Igår tog vi det lugnt på dagen, solade och badade vid poolen och myste i solen. ^^ När solen gått ner vandrade vi ner på stranden för middag vid havet. Efter middagen knatade vi vidare till Ark Club där Nicklas, Matilda och Tobbe tog en varsin Bucket med sprit. Själv smakade jag lite av Nicklas bara.. Så jag mår bra idag. ;) Där blev det också en del dans på stranden. Superfun! :D

Nu ska vi ut och mysa i solen med fruitshake. Mumsiii!
Hoppas ni har det bra där hemma!

Matilda matar bebistiger. ^^

80 m högt vattenfall.

Elefantshow. ^^

Krokodilshow

Jag och Matilda rider elefant. ^^

Buddhas magic garden

Dag 6

Vi och vår Bucket.

Cool eldshow!

Tobbe och Matilda. ^^

Thailand dag 3 & 4

Godkväll!

Här är klockan snart 21.00. Igår kom vi som sagt till ön Koh Samui, där vi tog in på ett fint hotell som heter Nova. Vi kom till hotellet ca 10, slängde av oss kläderna och la oss vid poolen direkt. Dagen igår spenderades med att titta oss omkring på ön.

Idag har vi vart nere på stranden och badat och solat lite. På vägen hem hyrde vi 3 mopeder. Riktigt billigt är det att hyra här! En moped i 24 timmar med full tank kostar strax under 100 kr!

Nu har jag och Nicklas nästan kommit tillbaka från en utflykt med mopederna. Tobbe och Matilda är fortfarande ute och åker, vi börjar nästan fundera på om dom kommit lite vilse. Haha. Dom har i alla fall fått kartan vi hade över ön, så vi hoppas dom kommer hem snart. :)

Imorgon ska vi på en guidad tur runt ön. Där ska vi bla. få rida elefanter, få se en elefant och en apshow och åka till ett fint vattenfall. Kommer bli awesome!

Dag 3

Koh Samuis flygplats är en stor Bungalow. Funny!

Väntar på bagage. ^^

Vårt hotellrum! ^^

Utsikten. ^^

Poolen

Dag 4

Fruitshakes! Mums!

Fin utsikt över ön!

Brum brum!

Jag och N stannade och köpte glass på vägen hem! Älskar Swensens glassar! <3

Thailand dag 1 & 2

Flygresan igår gick bra, inte så mycket turbulens och tiden gick ganska fort! Det kändes inte alls som en nästan 10 timmars flygresa. Riktigt skönt! Vi landade i Bangkok 06 thailändsk tid.

Just nu befinner vi oss på backpackergatan khaosan road på ett ganska schyst hotell. Dock så är det riktigt jobbigt med alla säljare som viftar omkring med grejer framför ansiktet på en. Haha. Här är det också fest 24/7 vilket inte faller mig i smaken riktigt. Igår när vi kom tog vi det mestadels lugnt, strosade omkring på marknaden här utanför och satte oss på en mysig restaurang/pub och åt middag.

Idag har vi farit runt i Bangkok hela dagen! Det började med att vi skulle till MBK shopping center för att shoppa och titta runt. Dock så slutade det med att vi åkte tuk tuk så gott som hela dagen till olika tempel. Det är någon speciell Buddha dag idag, så tuk tuk kostade endast 40 baht (10kr) för att  ta oss runt till de olika templen som annars brukar vara stängt för turister.

Efter de långa tuk tuk resorna begav vi oss sist till MBK för lite mat och sedan för att gå på 4DX bio. Stolarna skakade, det kom luft, lukter, vattenskvätt och lite allt möjligt på en. Man satt på helspänn och väntade på nästa move, haha. Vi såg i alla fall The Hunger game, filmen var helt okej! Men det roligaste var nog själva upplevelsen ändå. :)

Nu är klockan efter 24 här. Tidigt imorgon flyger vi till ön Koh Samui för strandhäng och mys i solen. Paradise here we come!

God natt alla läsare! :*:*:*

Dag 1

Poolhäng

N beställde in 3 liter öl för ca 100kr.

Skål!

Dag2

Poolhäng med Smoothies. Mums!

Tempel

Matilda och jag släpper lös fåglar framför Buddha. Det ska bringa oss lycka och framgång. ^^

Hej då Sverige!

God natt och hej då Sverige! ^^
Imorgon åker vi till Arlanda rätt tidigt. Äntligen!!! Thailand here we coooome!! <3

Jag kommer att blogga och visa bilder när jag har tillgång till Internet. ^^

Ha det så bra så länge! :*:*:*:*

Packa resväska

Godkvällens!

Idag har jag och N haft besök av min mor, syster Becca, Maria och hennes barn Alva och Casper. Det blev massor med fika och sedan en 3D film som barnen tyckte va lite skoj. :)

Nu är det endast 2 dagar kvar till vår efterlängtade resa!! Jag har nästan packat klart tror jag. ^^ känns skönt att göra allting i tid! Imorgon har jag ett matteprov jag väldigt gärna vill klara, så ikväll är det matte som gäller här hemma. Uuh, trist!

Imorgon efter provet kan jag äntligen andas ut och verkligen njuta av semestern!

Jag har förresten klippt mig också, hela 15cm klippte jag bort! Känns rätt tomt utan mitt hår. Ni får se senare hur nya håret blev, har inte använt smink på ett tag eftersom jag vill lufta hyn så att den ser frisk ut till Thailand.. Därför blir det ingen ny bild idag. ;)

Väskan är inte så full som den ser ut. ^^
Här även med mig en stor handväska som är så gott som tom. Här ska shoppas!

Växlat pengar

Idag har vi varit iväg och växlat till thai baht. Nu är det bara att sitta och vänta in dagarna innan vi åker! iiih! Passade även på att köpa alvedon, vätskeersättning och lite annat som behövs. ^^

Längtaaaar!!

50 000 baht, till att börja med! :D

En gång i Phuket

Igår gick jag och baby på bio. Vi såg "En gång i Phuket". Jag brukar vanligtvis inte gilla svenska filmer så mycket men den här var faktiskt riktigt rolig! Rekommenderas faktiskt!

Filmen fick mig att längta riktigt mycket till vår Thailandsresa också! Vi åker ju om ca 1 vecka! iiih!

I dag ska jag ut till Skultuna och lämna en resväska som Matilda ska låna, ska också rota runt bland hennes böcker och se om jag hittar något spännande! ^^ Sedan blir det en sväng hem till mamma, hem till Maria och sedan hem till pappa och hämta fina vovven Tifa. Vill ju hinna mysa lite med henne innan jag åker! <3

Ha en fin onsdag läsare! :*:*:*

Matilda 24år!

I fredags firade vi Matilda som blev 24år! Kvällen började hemma hos mig och N med Tobbe och Madeleine på lite mat och dricka. Sedan for vi med taxi till min bror Dennis och hans sambo Nathalie som hade festen för Matilda. Trevlig kväll med rätt mycket folk. ^^

Nathalie och Matilda hade gjort fint!

Folk

Jag, Madeleine, Nicklas, Ola och ett broder. ^^

Matilda, Nathalie och Evelina. :*

Matilda öppnar presenten vi köpt till henne. ^^

Massor med bra prylar till Thailand! ^^

Madeleine och mig. <3

Me & honey :*:*:*

Tobbe, N och mig. =)

Tack för en rolig fredagskväll!

Kollar utbildning!

Just nu sitter jag och kollar utbildningar. Det finns knappt något jag vill läsa eller är intresserad av! 2 utbildningar av ca 1000 har jag hittat, Webbdesign och Webbutveckling.

Utbildningen jag egentligen ville söka (Webmaster) har dom tagit bort! Jag måste söka innan jag åker iväg till Thailand, när jag kommer hem så är det försent. Så det börjar bli ganska bråttom med att hitta något! Kommer nog söka både Webbdesign och Webbutveckling, hoppas jag kommer in på någon av dom!

Jag vill jätte gärna plugga på distans, eftersom jag då kan fly Sverige och plugga där jag helst befinner mig, nämligen Thailand. <3! Åh, underbara tanke! Vi får se hur det blir med det. ^^

Att ha denna utsikt när man pluggar skulle inte vara helt fel!

5 mars

Idag står det matematik på schemat. Känner att jag kommit efter lite (efter min egen planering), så det måste vi göra något åt nu.. idag. Bääh.

Ska också se över vad som behövs köpas innan vi åker, tex öronproppar (till flyg), linsvätska m.m. Känns skönt att vara ute i god tid! Börjar jag stressa nu igen som kommer jag säkerligen ha magsår igen inom kort. Uuh.

Hoppas ni får en fin måndag! :*:*:*

1 mars

Gud vad härligt med vårväder flera dagar i sträck! Jag blir så glad och full av energi! Kan ni tänka er att det är 1 mars redan?! Me so happy!

Nu är det endast 3 veckor till vår resa! Jag är taggad till tusen och vill bara packa väskan nu! nununu!
Här bjuder jag på lite resebilder från Thailand som jag nog inte visat er förut.