Kalas och utgång BMB

Lördag
Förfest/kalas hemma hos C innan utgång till Blue moon bar. Träffade även Matilda inne på krogen, roligt eftersom vi inte setts på ett bra tag. ^^ Tog dock inte så mycket bilder. Träffade min fina N också som jag dansade med så gott som hela kvällen. ihihi

Mig.

Caroline och hennes vän Emilie

Carolines bror Nicklas, Carro och Emilie. ^^

Jessica och jag. Strax efter brister även jag i asgrav. ;D

Málaga-resa bokad

Nu är det klart, 1-8 maj kommer jag och N vara i Málaga (södraste delen av Spanien), på solsemester. Imorgon bokar vi hotell. :) Kommer bli awesome! Kommer även fira min födelsedag där! :D

Min fina och jag förra veckan i Thailand. <3

Shopping från Bangkok

Här kommer det jag shoppade från Thailand, så gott som allt hittade jag i Bangkok. ^^

Köpte även present till vän Madeleine, ett par beigea pumps som hon tydligen letat länge efter! Kul att hon gillade dom. :*

Sedan blev det saker och kläder till lillasyster, parfym och en fin kinesisk docka till mamma och lite roliga presenter till min vän Caroline som ska ha kalas/fest på lördag. ihihi. De sakerna får ni se sen. :)

Big Brother?!?

Haha det måste jag helt ha missat! Känns inte det lite gammalt? Man vet ju liksom redan vad som kommer hända i princip. Men man får väl ge det en chans kanske, skratta åt pinsamma människor kommer man ju garanterat få göra i alla fall. ;P

Platser vi besökte

God morgon!

Hoppas allt är väl mer er.
Vaknade redan 05.30 idag då N gick upp för att åka till jobbet. Strax efter klev jag upp och har suttit i soffan sedan dess. Har gått igenom alla bilder vi tog i Thailand, typ 1300 bilder. ihih. Vår resa var väldigt lugn men också väldigt mysig! Längtar redan till i maj då vi åker till Spanien en vecka. :)

Under två veckor hann vi med supermycket! Vi hade nästan hela tiden saker för oss, antingen reste vi vidare till nya platser, eller så var vi på sightseeing. Hade gärna stannat en vecka till så jag hade hunnit med och sola mer, vi hann med och sola ungefär 3-4 dagar av alla dagar vi var där. Men att se och uppleva saker är ju garanterat roligare än och sitta i en solstol och bara sitta. ^^

Något som förvånande mig var att solen gick ner redan vid kl 18-19 på kvällen. Trodde det skulle vara ljust mycket längre. Men att få lite sol och värme på sig var heelt underbart!

Laddar upp bilder på lite platser vi besökte, en del av bilderna har ni sett redan, men laddar upp dom igen, större och med lite bättre kvalitet . ^^

Tigercave

Hot Springs

Emerland Pool

Railey Beach

Langkawi, Malaysia

Skybridge

Vi var även på ön Koh Lipe, ön Rebak Island och i Bangkok. Bilderna från Bankok får ni se senare. Nu blir det dusch och sedan ska jag speela! :)

Hemma!

God kvällens!

Jag och N har nästan precis klivit innanför dörrarna. Vi trodde att våren var påväg innan vi åkte, och nu är det superkallt och massa snö igen. Buhuh. Det känns ändå väldigt skönt att vara hemma. Borta bra men hemma bäst! ;)

Resan gick bra, gick rätt fort också med tanke på att vi först åkte till Peking från Bangkok 5h, vänta i Peking 7h och sedan vidare till Arlanda, 8h. Så det har verkligen vart en lång dag för oss.

Nu ska vi snart åka iväg och köpa mat och sedan dö i soffan.
Visar massa bilder och annat imorgon, eller senare. ^^

Puss! :*:*:*

Langkawi, Malaysia

Hej allesammans!

De senaste dagarna har spenderas pa Koh Lipe, sodraste delen i Thailand. Jattemysig o, dock alldeles for mycket svenskar, det var som att komma till Gotland under sommaren. Uuh. Men hotellrummet lag precis vid stranden, supermysigt!

Just nu sitter jag och N sitter pa ett riktigt superhotell i Malaysia pa Lankawi! Rebak Island Resort heter hotellet, och ar 5 stjarnigt. Har gor man ingenting sjalv, man aker gratis bat in till fastlandet, dom fixat taxi och allt annat som behovs ocksa. Till hotellet rummet aker man Cabby, och man kan bestalla mat till rummet dygnet runt, da det kommer pa deras finaste fat. Nar man solar kommer dom med gratis frukt pa pinne, och dom delar aven ut solkram. Helt galet! ihihi Verkligen superservice, har aldrig varit med om nagot liknande tidigare!

Imorgon aker vi vidare till Satun dar vi tar ett flyg upp till Bangkok, da blir det shopping!! Har inte kopt ett enda plagg an! Jag ar sa krasen nar det galler klader sa ingenting har dugit. Sad! Vi har typ bara varit pa turiststallen sa det har bara funnits "svenne-klader", uuh. Men i Bangkok blir det garanterat andra bullar! :)

Har kommer en bildbomb!

Koh Lipe

Langkawi, Rebak Island Resort

Hotellets bat fran och till hotellet.

Var pool. Finns aven en strand precis bakom poolen.

Hotellrummet

Nu ikvall.

Alla hjartansdagmiddag vid poolen. :)

De allra finaste bilderna ligger dock pa det andra minneskortet som ligger pa hotellrummet. Sa ni far se battre bilder pa hotellet nagon annan dag.

Puss pa er!

Utflykt

Hej hopp!

Igar var jag och N pa en guidad utflykt till Tiger Cave, Hot Springs och Emerald Pool. Vi hade fran borjan sjalva tankt hyra en moped och ta oss ut till dessa stallen, det var verkligen tur att vi inte gjorde det! Det var en valdigt lang och kranglig vag, sa vi skulle aldrig ha hittat dit sjalva. Nar vi var i Tiger Cave var det tankt att vi skulle klattra upp for de 1237 trappstegen for att komma till templet, men trappstegen var superbranta, sa branta att vi endast orkade ta oss 500 trappsteg. Uuh. Bra anda tycker jag da det var stekande sol. :)

Idag tog vi en long boat ut till Railey Beach dar vi solade och badade, superskont! Det var aven losa apor som sprang omkring pa bergen. :) Imorgon bar det av till on Koh Lipe, en liten o allra langst ner i Thailand. Sa imorgon kl 07 kommer en minivan och hamtar upp oss, sedan blir det bade speedboat och longboat for att komma till on. Far se hur det gar. Hehe. :)

Nu ska vi ut till marknaden och och kika pa lite prylar. ihihi

Tiger Cave

Hot Springs

Emerald Pool

Railey Beach

Thailand

Hej allesammans!

Hoppas ni mar bra dar hemma. Jag och N sitter just nu i Krabi pa ett valdigt fint 2-stjarnigt hotell. Vadret har hittills varit stralande. Resan var dock ganska jobbig da vi bytte flyg i Kina, sammanlangt tog det oss 17h att komma fram, med 4hs vantan i Peking.

Var forsta kvall spenderade vi i Bangkoks slum, Kosan Road (stavning), mycket hektisk stamning med gatuforsaljare och pubar overallt. N visste dock ett fint hotell mitt i smeten dar vi stannade en natt.

Idag tog vi flyget vidare till Krabi. Ganska hoppig fard med mycket gropar i luften. Men nu sitter vi har pa ett valdigt mysigt stalle dar vi ska stanna i tva natter till. Nu pa kvallen har vi atit pa ett superbra stalle nere vid stranden. Imorgon har vi bokar en guidad tur till Tiger Cave och Hot Springs, kanske aven en elefant-ridning. :)

Kosan Road, fint pa dagen slum pa natten.

Varat hotell just nu. Superfint 2-stjarnigt!

Fint for ett 2-stjarnigt, visst!

Krabi

N fick en fin morots-fjaril i sin mat. :)

Hit ska vi imorgon! :) Spannande!

Ca 1200 trappsteg ska vi klattra. Far se hur det gar. Hehe :)

Nu ska vi vandra ut en svang och kika. Puss och Kram!

Hej då Sverige!

Nu for jag och Nicklas iväg till Thailand! :) Kommer försöka uppdatera lite medan jag är borta.

Ha det så bra i kalla Sverige! ;)

Middag på Å

Tack för en mysig kväll!

Friskna till!

Det börjar sakta men säkert bli lite liv i mig igen. Först hade jag feber, sedan när febern gått över fick jag världens förkylning istället. Kul!... Har varit så täppt i min näsa att minsta ansträngning blir superjobbig! Ska se till att ta det lugnt nu dom sista dagarna innan vi åker, bara 3 dagar kvar nu ju! :D

Var hem en sväng igår och hämtade lite packning. Det är så svårt att välja vad man ska ta med sig! "Den här kan vara bra" osv tänker jag hela tiden. Även om jag säkert kommer hitta hur mycket fina kläder där som helst så finns det ju ändå en liten chans att jag inte gör det. Uuuh.

Igår bokade Daniel och Linda bord på Å till imorgon. Blir väl en liten farvälmiddag där skulle jag tro. Även Timmie och Däni ska med, så det blir mys! ^^