För mycket kunskap?

Gick till VUC idag och sökte lite kurser. Men hon som hjälpte mig var inte allt för positiv. Först frågar hon om jag har datorvana, vilket jag har eftersom jag gått IT programmet. Jag svarade då bara "ja", och det svaret var hon nöjd med. När jag sedan lämnade in papprena till samma tjej, så tog hon sig en titt på mina betyg och vad jag gått för utbildning. Då blev hon ganska negativ och frågade mig varför jag söker dessa kurser när jag redan har så mycket datorvana! Haha, wtf?? Sedan sa hon att jag inte skulle vara allt för hoppfull, eftersom antagningen kunde tycka att jag har för mycket datorkunskap och därför neka mig plats.. ??

För att kunna utvecklas så måste jag ju gå andra kurser! Den utbildningen jag har nu kommer jag inte långt på om jag vill bli grafisk formgivare.

Jag är faktiskt ganska irriterad just nu... Vem skulle man välja att anta till en kurs, en person som har god datorvana och som vill utvecklas för att sedan kunna arbeta inom webbdesign, eller en person med ingen vana alls och som troligtvis aldrig kommer arbeta inom yrket efter? .....

Låter helt sjukt i mina öron.

Kommentarer
Postat av: John

Sök en privat skola med antagningsprov, kan vara ganska svårt men det är vägen. http://www.forsbergsskola.se



/john

2010-01-09 @ 00:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0