Big Buddha & Ladies Market

Idag har vi varit iväg så gott som hela dagen! Vid 13.00 for vi iväg till Lantau Island för att besöka Big Buddha som sitter på ett berg, vi ville ta lite bilder till vår hemsida. :) Det fanns Cablecar eller taxi man kunde åka upp med. Vi bestämmer oss i alla fall för att ta taxi, det tog evigheter att komma upp dit! Hela vägen upp var en enda stor brant backe nästan. Vägrade åka Cablecar eftersom jag är så höjdrädd, så det fick bli taxi hela vägen ner också. ^^

Efter Big Buddha åkte vi tunnelbanan till Mongkok för att besöka Ladies Market och alla affärer däromkring. Enligt mig är Hong Kong den bästa shopping staden jag någonsin varit i! Finns massor med söta saker och det mesta är riktigt billigt!! Vad jag har shoppat får ni se när jag kommit hem. :)


För att komma upp till själva statyn var man tvungen att gå upp för en hel del trappor. ^^

Nu ska vi sova, klockan är snart 01 här. ^^

Ha det braa! :*:*:*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0