Hotellen i Thailand

Idag känns det lite som att jag drömmer. Har suttit med näsan i matteboken så gott som hela dagen. Jag förstår vad jag räknar just för tillfället (äntligen), men imorgon är det nog som bortblåst igen. Så ointresserad så det finns inte!

Jag har förresten glömt att visa er lite hotell vi kommer bo på i Thailand. Vi har bokat 3 hotell för 15 dagar, de resterande 10 dagarna får bli spontana. (!) Får se vart man hamnar då, 4 olika viljor kommer nog inte bli så lätt.

Vi startar på Koh Samui, Chaweng Beach i 5 dagar. Hotellet heter NovaSamui Resort och där ska vi bo i deras minisvit som verkar väldigt mysig. Stranden ligger ca 15 min därifrån, så läget är riktigt bra!


Minisviten. ^^ (Bild lånad av Tripadvisor.com)


Poolen (Bild lånad av Tripadvisor.com)


Området (Bild lånad av Tripadvisor.com)

Därefter kommer vi bege oss till Krabi, Ao Nang eftersom det ligger relativt nära. Där kommer vi bo på det mysiga hotellet Harvest House i 5 dagar. Här bodde jag och baby förra året några dagar.

Hotellet här är väldigt litet och det är nära till marknader och ca 15 min promenad till stranden. Personalen, speciellt Honey, är supertrevlig och väldigt hjälpsam! Harvest House ordnar även med många guidade turer!


Rummet



De 5 sista dagarna, under Thailands nyår Songkran, kommer vi bo i Bangkok på det lyxiga hotellet Amanta Ratchada Serviced Apartments. Även här bodde jag och älskling vår förra vistelse i Thailand. Här finns allt man behöver, till och med tvättmaskin. Om ni bor i Bangkok någon gång så rekommenderar jag detta hotell starkt! Precis utanför finns en stor marknad, flera stora köpcentrum och en stor mataffär.


Poolområdet


Köket


Vardagsrum


Sovrum

Nu kom baby hem så nu ska det mysas med kladdkaka och serier!

:*:*:*:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0